Sider

fredag 12. november 2010

Bakedag

I dag har jeg hatt bakedag! Jeg har laget "kanelbullar" i haugevis. Det er så fint å ha en pose boller i fryseren når man får besøk. Så er det jo bare å varme dem i ovnen og vips så har du noe kjempe deilig å servere til kaffen. En favoritt hos både store og små!

TIPS: Jeg bruker alltid svensk perlesukker. Det er så mye bedre enn det norske! Neste gang du er i Sverige husk å kjøpe perlesukker!

Her er kanelbolle(kanelbullar) oppskriften
15-20 stk

125g smør
 5 dl melk
50 g gjær
125 g sukker
800-900 g hvetemel

Smelt smøret og ha i melken. Varm til 37 grader. Rør væsken inn i alt det tørre.
 Elt i 5 minutter.
La deigen heve i 40 min.
Kjelve ut deigen til et rektangel og smør på romtemperert smør.
 Dryss sukker og kanel over. Rull deigen, skjær opp og legg på brett.
La bollene heve i 30 min.
Pensle med egg og ha på perlesukker
Stekes midt i ovnen på 200 grader (varmluft) i 10-12 minutter.


Lykke til og god helg til alle!

Hilsen
Isabelle

5 kommentarer:

(eddas) sa...

Nam nam nam..ser riktig godt ut...
kos deg og ha en fin fredagskveld..
eddaKlemmer

meaningmoon sa...

Mmmm det såg veldig fristende ut!!! Jeg er helt enig, det både ser og smaker bedre med det svenske hvite perlesukkeret:))
Ha en fiin helg♥

Janne sa...

Å, de så gode og svenske ut:)
Helt enig, supert å ha i fryseren. Gleder meg til å få overskudd til å bake igjen...
God helg!

Klem, Janne

Huset på terrassen sa...

NAM de så kjempegode ut !!! Lurt å ha li liggende på frysen! Ha en super helg ! Klem Linda O))

Karen sa...

Åh, nå fikk jeg lyst på kanelboller! Mon tro om den nye daglig lederen i huset vil tillate meg litt kjøkkentid :)